sesong- produkter
helte- produkter
den nye strategien
VÅR VINNEROPPSKRIFT
Helteprodukter
Målsetninger
FOKUSOMRÅDER
OM strategien
SENTRALE PROSJEKTER
FOKUSOMRÅDER
Strategien baserer seg på tre "vekstbein": 1. Vokse med heltene Skal vi vinne markedsandeler må vi få flere til å kjøpe merkevarene våre. Størst potensial er å få dem som kjøper produktene våre sjelden til å kjøpe dem noen ganger. Sjeldenkjøpere velger bestselgere, altså helteprodukter. For å oppnå vekst skal vi endre måten vi selger varer på. Vi går fra at alle produktene er like viktige, til at utvalgte produkter blir viktigere, de så kalte helteproduktene våre. 2. Forenkling og forbedring Det handler om å skape verdi, og produktets verdi øker når fordelene overgår prisen. Jo større fordelene er i forhold til prisen, desto større konkurransekraft får produktet. Målet er at våre helteprodukter skal oppnå sitt fulle potensial. 3. Vinne sammen Godt samarbeid på tvers av organisasjonen er essensielt. For å nå våre ambisjoner er vi avhengige av hverandre og alles bidrag til suksess. Den nye strategien har satt retningen, og nå gjelder det å samle troppene mot felles mål. Helteproduktene skal prioriteres og være spydspissen for å få flere kjøpere. Ingvild Lier-Nilsen salgsdirektør Det er viktig å sammenligne hvor gode vi er opp mot våre konkurrenter. For hver gang vi gjør noe som er litt bedre enn konkurrentene våre styrker vi vår konkurransekraft. Hans Sveipe Arnulf direktør vareforsyning For å lykkes med å sette til livs den nye strategien må alle trekke i samme retning. Vi skal gjennomføre endringer i måten vi jobber på og vil involvere mange på tvers av funksjoner og fabrikker. Hege Nygård HR-direktør