sesong- produkter
helte- produkter
den nye strategien
VÅR VINNEROPPSKRIFT
Helteprodukter
Målsetninger
FOKUSOMRÅDER
OM strategien
SENTRALE PROSJEKTER
Helteprodukter
Helteprodukt: Helteproduktene skal systematisk prioriteres av hele organisasjonen for å tiltrekke flere kjøpere. Vi satser på helter fordi forskning har vist at merkevarer som hele tiden får flere kjøpere, vokser mest! Alle merkevarer har en stor andel kjøpere som kjøper dem sjelden. Studier viser at sjeldenkjøperne velger bestselgere, helter, -de besøker kategorien. Helter er dermed aller best på å skaffe flere kjøpere. Ved å aktualisere helteproduktene, sikre riktig kvalitet og pris, samt øke deres tilstedeværelse i butikk og media, kommer disse produktene til å drive selskapets vekst. Hva med alle våre andre produkter? For alle andre produkter skal organisasjonen fortsatt jobbe for at disse produktene har god kvalitet og god leveringsservice, slik at vi sikrer at produktet er tilgjengelig overalt der det er listet. Samtidig betyr det at dette produktet ikke er prioritert i kommunikasjon og i egne kampanjer, men at det kan blir dratt med i kampanjer sammen med et helteprodukt. Poenget er å selge så mye som mulig av disse varene ved å bruke minst mulig energi. De utgjør dermed et viktig bidrag til vårt resultat, men det er ikke her vi målsetter at veksten skal komme i denne strategiperioden. Vi skal virkelig slå fra oss innen kategoriene middag og pizza. Samtidig skal alle våre merker ha god kvalitet og leveringsgrad. For å vinne må vi tørre å prioritere noen merkevarer, også helt ned til produktnivå. Ingrid Rønneberg Næss direktør PMO
HELTEPRODUKTER OVERSIKT med varenr.