sesong- produkter
helte- produkter
den nye strategien
VÅR VINNEROPPSKRIFT
Helteprodukter
Målsetninger
FOKUSOMRÅDER
OM strategien
SENTRALE PROSJEKTER
Målsetninger
Som del av Orkla er det et krav at OFN skal skape verdi. Når selskapet har tapt volum over mange år er det en grunnleggende utfordring. Markedsandelene har vært under press, og selv om vi ser tegn til endring er dette noe vi må jobbe målrettet med. Trenden er allerede i ferd med å snu og den nye strategien skal skape vekst for fremtiden. Overordnet mål: Volumvekst for OFN. Første delmål er å snu volumtrenden fra negativ til positiv utvikling i 2026 vs. 2025 Dvh: Volum målt i enheter +0 % 
OoH: Volum målt i kg/l +0 % o kategorier prioriteres – her skal vi vinne! 
Mål 2026 vs. 2023 Pizza:
Dvh: Øke enhetsandel med +1,5 pp
OoH: Øke volum med 25 % ut av OFN Middagsforenkling:
Dvh: Øke enhetsandel med +0,7 pp
OoH: Øke volum med +15 % ut av OFN Volumet skal komme fra at våre helter får flere nye kjøpere. Mål 2026 vs. 2023 Øke penetrasjon på helter i Dvh med +0,5 pp, snitt alle helter Mål om å få flere til å kjøpe våre produkter står sentralt i den nye strategien vår. Det handler om å flytte de som kjøper merkevarene våre fra aldri eller sjelden til noen ganger. Thor-Vidar Ilje markedsdirektør