sesong- produkter
helte- produkter
den nye strategien
VÅR VINNEROPPSKRIFT
Helteprodukter
Målsetninger
FOKUSOMRÅDER
OM strategien
SENTRALE PROSJEKTER
OM strategien
Den nye strategien ble lansert 15. mars 2024. Strategien skal bidra til volumvekst. Dette skal vi oppnå ved å jobbe som et lag og jobbe på en ny måte som bygger opp under helteproduktene våre. Med ny strategi er målet at vi sammen skal få flere forbrukere til å spise våre helteprodukter hver dag, øke såkalt penetrasjon. Vi skal vinne innenfor pizza og middag i både dagligvarehandelen og i Out of Home-markedet. Strategien gir retning for hvordan vi skal gjøre det lett å kjøpe merkevarene våre, det vil si sikre god fysisk tilgjengelighet. Videre skal vi sikre mental tilgjengelighet som innebærer at merkene våre må være lette å huske. Og sist, men ikke minst, skal vi tilby verdi og det betyr at merkevarene våre må være verdt det. Kort sagt omhandler strategien hvordan vi skal jobbe for 
at merkevarene våre skal være tilgjengelige og synlige og sikre at vi har en relevant portefølje som gir verdi til forbrukerne. - Vi har nå en felles plan alle skal følge på tvers av organisasjonen og denne skal vi stå i over tid. Vi skal ikke la oss friste av kortsiktige gevinster, men tenke på hva som gir resultater på lang sikt. I tillegg skal alt vi gjør bygge oppunder kjernen og sørge for at vi er attraktive på det vi allerede selger. Vi er utfordrere i et enormt marked, og vi skal øke konkurransekraften vår i alt vi gjør og da må vi jobbe på lag med kundene våre. For å nå målene våre må vi tørre å stå for valgene vi har tatt og akseptere at vi tar noen sjanser. Jeg er overbevist om at en felles plan vil forløse en meget sterk kraft i selskapet. Anders Guttormsen CEO